Direktlänk till inlägg 16 juni 2008

Bra dagar och mindre bra

Av Catten - 16 juni 2008 09:01

Idag blir det nog en sån där som är mindre bra......


En oro släppte igår, Å som jag inte fått tag i på flera dagar ringde och berättade att mobilen blivit kvarglömd och att hon mådde bra. Det gladde mig eftersom jag börjat fundera över om hon helt enkelt struntade i att ta mina samtal.....


Andra funderingar poppar upp. En lång msnkonversation igårkväll med en vän rörde sig ständigt i utkanterna av ömtåliga områden som väckte upp en massa tankar och känslor igen. Absolut inte hans fel, det bara blev så , gång efter gång och jag kände att jag var kluven - skulle jag berätta min sida av saken eller låta det bero? Jag lät det bero, väl medveten om att alla bekymmer blir inte lättare om man delar dem, alla bördor kan man inte bära åt varandra - man kan till och med skapa förvirring och det vill jag inte utsätta någon för.


Irriterad är jag också - en annan vän åker på semester imorgon och jag vill följa med, eller åtminstone skicka med en laptop så att jag inte går miste om vårt kvällsbabbel. Uäck för glittrande hav och milda salta brisar i den ljumma Greklandsnatten *inte alls avis*


Sorgsen är jag med - Ängelen åker till exet idag, det är slut på min 14-dagarsperiod och även om jag villigt erkänner att jag är rätt trött på henne mot slutet av den så är det med tungt hjärta och en klump i magen jag tänker på att nu är jag alldelesalldelesalldeles ensam tills hon kommer tillbaka - nu förtiden har jag ju inte ens luddbollarna till hjälp att mildra saknaden....


Seg som fan är en annan sak jag är - sovmorgnar i all ära men inte fanken mår jag egentligen bättre av dem? Jag vaknar stel med huvud- nack och ryggvärk, mosig i hjärnan och med ingen lust att göra nånting mer än att krypa ner igen, men samtidigt så rastlös att jag önskar att jag hade haft en rejäl soptipp att sätta tänderna i för att få ut lite energi....Visst ska jag arbeta med att plantera imorgon, men det är ju finlir!! Jag tror jag ska söka jobb på en saneringsfirma, jag vet ju att jag får utlopp för all den där aggressiva energin när jag städar, röjer, kastar och härjar och det behöver jag nu. Alternativet jag kan komma på är att börja gå på Thaiboxning....*ASG*


Vad är jag mer? Jo, jag är fortfarande en liten tjock tant som inte vet bättre än att lufta sig offentligt - men de senaste dagarna har jag kommit på att jag är oooooooerhört glad att jag inte publicerade det där blogginlägget jag velade så mycket inför, med tanke på hur saker och ting har utvecklat sig - eller snarare invecklat, eller nedvecklat sig? Mjäk, mjäk.....nu skulle jag kunna skriva en hel massa saker igen men si! det tänker jag inte göra.


För en sista sak är jag faktiskt också: En människa som börjar bli mer och mer trygg i sig själv, medveten om sitt eget värde, förvissad om att mina tankar och åsikter ska respekteras minst lika mycket som någon annans. En människa som (sakta) lär sig att inte utplåna sig själv för att andra ska blomstra -  en människa som är beredd att erkänna sina fel och brister och stå för dem. Kort sagt, en människa jag börjar kunna vara stolt över.....


Tack till egoboostare, FarbroBarbroar, "medegenterapeuter" och alla andra som kan anse sig ha del i det här *L*


(Nä, jag ska varken gå och dö eller sluta blogga, jag greps bara av oerhörd sentimentalitet - sa ju att det här var en "mindre bra dag" *flinar*!)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards