Alla inlägg under mars 2010

Av Catten - 31 mars 2010 17:17


Jorå, man går på storshopping och integrerar sina traditionella garderobs- (och blogg)färger i köksutensilierna i ett fåfängt hopp att det ska bli en gnutta roligare att diska. Men var f*n hittar jag rosa diskmedel???? 


Inskränkt färgmässigt - jag?


Inte då.......

Av Catten - 31 mars 2010 15:21


Av flera anledningar:


  


En hel säck med socker   


Fast inte enbart till mig och de närmaste utan till mina rara underbara körsångarvänner för att pigga på oss lite på långfredagen efter att ha sjungit om Jesu lidande och död......och oroa er inte, vi ska inte dyka på hövvet i påsen utan jag ska portionera ut så ordentligt i fina pappägg - risken är rätt stor att jag gör som HemligaArne bara: "en till syrran, en till mig" ni minns...


  


Edit: Här är alla 18 äggen - övervakade av mitt alter ego Ordförandehönan P =)


Ännu mer räddad blir den av att Hjärtat gör en utryckning och hälsar på, TG för långhelger liksom!!   Åka till Blåkulla och bola med Hornper hoppar jag alltså över - I'm good så att säga.....


Och Ängelen hittade en kompis som var lika uttråkad och lättroad som hon så nu flummar de runt i vår lilla StoraStad, med matpeng och busskort på fickan och helt nöjda med det =)


Den sjuka tonåringen är opererad och nu finns åtmnstone ett svagt men ändå hopp om överlevnad. En mycket lång och komplicerad historia som inte riktigt är min och som jag därför inte kommer att gå närmare in på, tack alla för kommentarer och omtanke!


Av Catten - 29 mars 2010 19:44


eller kanske snarare är det lite mycket nu som skapar en enorm tomhetskänsla - eller varför inte kalla det "noll-läge" -  både i kropp och knopp?


Med längstaste väninnans nyblivna 18-åring som ligger på IVA och pendlar mellan liv och död sedan mer än en vecka tillbaka, fram till i fredags kunde läkarna inte ens ställa diagnos utan satsade allt på livsuppehållande åtgärder.


Med våren och tidsomställningen som tröttar en redan nästan letargisk Catt.


Med vad som känns som ett enda långt mellanhavande med exet som hånar och sitter över.


Med diskussioner med (minst) tre olika myndigheter som "bara går efter reglerna" och inte ger något utrymme för personlig flexibilitet och definitivt inte utmärks av särskilt empatiska handläggare.


Med en total inre förvirring som ändå innehåller en förvissning och som höll på att skrämma ihjäl Hjärtat i helgen. Förlåt igen!!


Med käraste E som för en ojämn och orättvis kamp mot ointresserade hantverkare - ett uppslag för "Fuskbyggare" om något.


Med påsklovsledig Ängel och en kraschlandad ekonomi.


I all den där oron är det svårt att hitta den glädje och kärlek som trots allt ändå finns, nånstans långt inne - och tyvärr ännu svårare att hitta de adekvata men ack så nödvändiga orden!

Av Catten - 21 mars 2010 20:01


tycker jag mig ha gjort idag.


"Hela världen"  - tidigare känt som "Lutherhjälpen" stod bakom en Vårsoaré i församlingshemmet idag. Där försiggick sång av både Sångkör och Allemanskör, en burlesk av ett kyrkonämndsmöte, trubadurande, framträdande av Musikalgrupp och barngrupper - och naturligtvis avätande av de faaaantastiska piroger vi i Diakonigruppen bakat!


Vi hade över hundra besökare som dessutom fick information om och möjlighet att handla  rättvisemärkta varor från världsbutiken Karibu http://www.varldsbutikerna.org/main_butiker_show_id.asp?id=37 


På det stora hela gjorde vi en rejäl insats för att ge fler människor rätt och möjlighet till en för oss i västvärlden så självklar sak som rent vatten - även om det kändes rätt paradoxalt för mig som tillbringade en stor del av kvällen med att handha den stora industridiskmaskinen i köket, samt att handdiska det som inte lämpade sig att köra i maskin - vattenåtgången där kunde förmodligen ha försörjt en smärre afrikansk by i en vecka  

Av Catten - 21 mars 2010 11:17


Sanning med modifikation  kanske - men jag såg mig själv skymta förbi allrasom hastigast hela TVÅ  gånger i gårdagens "Körslaget"!


  

Av Catten - 20 mars 2010 20:47


Eller är det egentligen så himla dumt att vilja lita på sin omgivning?


Jag litade på att mitt ex skulle ordna med underhållet - för det lovade han, och när han inte gjorde det så litade jag på att FK skulle göra det som krävdes - för det lovade de men...det gjorde de inte.


Ängelen och jag drabbas för att hennes pappa inte håller ord, och för att "systemet" inte fungerar. Min ansökan behandlas from den dag den kommit in till FK, vilket innebär att vi är berättigade underhåll from april - trots att Ängelen bott på heltid hos mig sedan 5 februari.


Jag vet, Ängelen vet, exet och ganska många andra vet att det är så - men han är glad och nöjd åt att slippa två månaders betalning och FK menar att det är mellan oss och att det får vi reda ut sinsemellan. Good luck liksom...


Att jag två månader i rad nu fått skjuta på diverse räkningar för att få råd att köpa mat och hushållsartiklar, och alltså kommer att få fortsätta skjuta på dem eftersom den där "klumpsumman" alltså aldrig kommer att komma bekymrar förmodligen ingen förutom mig och de som fått höra och stått ut med mitt gnäll. Jag säger det alldeles för sällan, närmare bestämt aldrig men jag älskar er.


För övrigt är jag mest bara besviken.


Allra mest besviken är jag på min egen godtrogenhet och vilja att tro det bästa och att saker och ting ska lösa sig på rätt och bästa sätt......

Av Catten - 18 mars 2010 19:39

  

Idag kom A med sin lilla rufsboll till hund för att släpa mig ut på en promenad. Vi höll oss för säkerhets skull till gatorna inne i Byhåla för att slippa halka omkring på slask och is och vandrade därför gata upp och gata ner ungefär som om vi vore i Norrköping - fast det fanns inte mycket att glana på, däremot nickade och hälsade glatt betydligt fler människor än vad jag visste att jag kände här.


Efter promenaden kände vi att våra kaloridepåer var, om inte uttömda så åtminstone farligt nära rött, fast sken på mätaren så vi knatade vidare bort till den lokala matbutiken och shoppade på oss lite gott bröd och kräftost (sorry Hjärtat, ingen mer bacon här!). Även i affären använde vi vår enorma sociala kapacitet, log och hälsade på alla som log mot oss och A undrade till slut om jag verkligen visste vilka alla var.


Jag fick ju erkänna att jag inte hade den blekaste - men hälsar de på mig så hälsar jag såklart tillbaka, lite hyfs har jag ju lyckats tillägna mig under de i rappet 43 år jag befunnit mig på den här planeten. Väl hemma igen kände jag att det där glaset thé jag alltid dricker på morgnarna pockade på att få ansluta sig till grundvattensystemet igen och efter förrättat värv slog jag en hastig blick i spegeln..


Att så många log och nickade berodde uppenbarligen inte på min charmerande personlighet och karismatiska utstrålning utan till yttermera visso på det fantastiska läppstift jag stråkvis utan vetskap tydligen applicerat, i den extremt högmoderna kulören ToothpasteWhite ......


Av Catten - 18 mars 2010 13:37


nån enstaka gång ibland *ironi* att jag ägnar mig åt att läsa bloggar, och att kika in på olika communities här på nätet. Jag har en och annan favorit som jag återkommer till och på sista tiden tycker jag mig ha märkt av en trend:


Folk VET så himla mycket.


Man kan nästan tro att en del får betalt för att hänga på nätet och vara nån slags proffstyckare? Den trend jag talar om just nu är den att "alla vet" att man inte behöver vara varken arbetslös, eller för den delen långtidssjukskriven/sjukpensionär för det fiiiiiiiiiiiiiiinns jobb - "bara man vill".


Dessa självutnämnda proffstyckare/vetare baserar allt som oftast sitt yttrande på "för jag har själv aldrig varit arbetslös" och därmed är ribban lagd. Har man en gång som 18- årigt nystudentat sjukvårdsbiträde fått sitt första pottömmarjobb inom långvården och sedan hängt sig kvar under alla neddragningar åren igenom har man uppenbarligen också i nån slags förklarat rosafärgat skimmer förärats förmågan att veta allt om alla.


Det öses vrede och galla, spott och spe över dem/oss som lever på bidrag, vi som är lata och ovilliga att förändra våra situationer, vi som är fullt nöjda med att leva på andras surt förvärvade och erlagda skattepengar och inte bara det utan också lever GOTT på dem!! Jag har bara en enda sak att säga om det:


"Walk a mile in my shoes"

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards