Direktlänk till inlägg 17 juni 2008

Det är helt otroligt

Av Catten - 17 juni 2008 18:14

men faktiskt samt - nånstans långt där inne har också Catten känslor.


Idag på lunchen chockade jag mig själv fullständigt genom att börja gråta? Där satt jag - mol allena i vårt skitiga, sunkiga, vitlöksstinkande kyffe med inredning från tidigt 50-tal och knappt städat sedan dess, med tårarna trillande nerför mina kinder. Jag visste ju att jag kan gråta, jag har gjort det förut men att jag skulle börja göra det just där och just då var helt oförmodat och förunderligt.


Vad var det då som framkallade tårarna? Nä, jag har inte hamrat mig på tummen, inte fått en spik i foten, inte brutit benet.......det var MUSIK så klart!!! Den lilla lådradion som Herr R och jag kappas om att växla kanaler på stod för tillfället inställd på hans val: P4 Kronoberg och i programmet "Lunchtimmen" spelades en sång som _alltid_ gör mig gråtmild: "Briggen Blue Bird av Hull", denna gången med Totta Näslund - guuuuuuud så vacker den är! Hans raspiga röst och det sorgliga innehållet i perfekt motsatssamklang (om det nu finns ett sådant ord?)


Jag har lipat till den låten tidigare mindes jag, under gymnasietiden när Thåström (Imperiet) gjorde sin verision av den, men Totta var banne mig bättre......men vad ÄR det med den som gör mig så gråtmild - eller varför spelas den just när jag är extra känslig? Man kan vrida och vända på det där.....


Nu ska jag YouTube-söka på Totta...om det inte finns nån vänlig själ därute som känner ett oemotståndligt behov av att messa över lite musik med den store mannen ;-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards