Direktlänk till inlägg 27 juni 2008

Bet ihop idag

Av Catten - 27 juni 2008 16:55

trots att det inte är torsdag, och gick och jobbade med inälvorna åkandes berg- ochdalbana inuti. Herr R frågade med ett snett flin om jag var "på det viset" eftersom jag mått illa i flera dagar nu. Han fick inget muntligt svar, men jag är förvissad om att blicken han fick sa honom mer än allt han behövde få veta! Jag tänkte att jag "skulle bara" göra det allra nödvändigaste, men klockan blev likförbenat nästan två innan jag kände att nu kunde jag äntligen dra mig....


Då hade jag med all önskvärd tydlighet känt ett bra tag att jag inte var på topp, men också äntligen diagnostiserat mig; det är den jäkla magkatarren som kommit tillbaka :(. Jag har inte haft det sen...ja, jag vet faktiskt inte när, kanske hade jag en släng i början av december men sedan dess varit härligt befriad från eländet som sitter som en klump i halsen, en brännande molvärk i magen, som gör mig vrålhungrig och får mig att spy så fort jag har mat framför näsan. Jag misstänker att jag vet varför den är tillbaka också, jag som varit så noga med att inte stressa igång, ta det lungt, behärska mig även när det finns massor att göra. Det är den yttre stressen, den som jag kan påverka och göra något åt. Men den inre stressen har varvat upp på senare tid och den sköter sig själv, lyssnar inte på förnuftsskäl och gör som den vill....


Underligt var det idag, jag som aldrig tidigare sett några andra djur på kyrkogården än skräniga fåglar, slibbiga sniglar och ett otal insekter träffade idag på först en katt som låg mitt på gräsmattan i godan ro och tvättade sig på magen.....sen låg där en liten harunge och tryckte i en rabatt (där kan vi snacka om stressad!) och den vågade jag inte gå nära - för det vet man ju att alla småländska harar har rabies och hoppar upp och biter folk i halsen om de kommer för nära....*rodnar* Men vad är detta - ett omen av något slag eller? Och för vad - att jag kommer att förvandlas till nåt fyrbent om jag inte sköter mig?


Och så har jag återigen överskridit mina befogenheter - jag har lovat bort Ängelen hennes kommande "två pappaveckor", kompisen E med familj ska på husvagnssemester till Öland och vill ha med henne. Jag ser bara det positiva i det, Ängelen får lite semester och kommer bort från byhålorna och sysslolösheten aka jävelskapet och jag kan tryggt lämna över ansvaret på kloka vuxna. Huruvida exet har några som helst åsikter om detta skiter jag blankt i, förmodligen tycker han bara att det är skönt att slippa henne med tanke på att han för andra helgen i rad dragit till "till - och-frånkvinnan" på Tjörn och lämnat Ängelen ensam hemma, förebärande att "pojkarna är ju hemma". För det första är de inte hennes vårdnadshavare och SKA inte behöva ha koll på henne, för det andra är de alls inte hemma, båda jobbar för fullt och efter jobbet åker de till sina respektive flickvänner så det innebär i praktiken att hon är ensam.


Hon berättade för mig att när hon bad om bensinpengar till moppen hade han sagt " Jag har betalat räkningar och pengarna är slut, du får be mamma". Trots att pengarna är slut kan han alltså resa till Tjörn, en resa som han uppgivit många gånger med en suck kostar 600:- och dessutom för att gå på en musikfestival? Vilket innebar att Ängelen just nu ringde och frågade om hon fick bo här i helgen- "Jag vill inte vara ensam". Vad säger man om det? Har sagt det förut och säger det igen :Jag SKA inte planera, för det funkar aldrig.......


Funderar på om jag ska gå och titta i kylskåpet men det käns rätt lönlöst, dels är det rätt tomt och dels får jag inte i mig nåt ändå, känns som nån vidrigt förvrängd form av bulimi att ens försöka käka....Nåväl, på snus och thé kan man klara sig ett bra tag! =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards