Alla inlägg den 8 juni 2008

Av Catten - 8 juni 2008 16:55

Trogna läsare minns hur jag avvek från A & A igår för att undvika stora släkten? Mmmm...det sista fru A sa innan jag gick var "Kika in imorgon efter jobbet och käka lite rester med oss istället" vilket jag naturligtvis tackade ja till.


Jobbet gick bra, för de som undrar - jag begick "solopremiär" på Högmässan och lyckades få till allt som det skulle vara, förutom nattvardskärlen eftersom de inte fanns där de skulle finnas.....Nåväl, efter tre timmars tjänstgöring for jag hem till A & A för lunchätande...knappt hade vi hunnit sätta oss föränn kusinen som inte var med igår dök upp, med sambon i släptåg.....strax efter honom kom lillebror F med två barn, F hade varit på svensexa under gårdagen och inte kunnat vara med på firande och dök därför upp idag istället. Han hade med sig en kylväska med diverse mat och deklarerade: Mamma och pappa kommer om en liten stund, vi skulle grilla men de hade visst grillen i husvagnen i H-stad....


Där ser man, att planera ÄR verkligen inte något för mig - det blir aldrig som jag tänkt mig ändå!! Kul var det ändå, jag fick en hel del uppdaterat med F som jag inte träffat på jag vet inte hur länge, han hängde mycket hemma hos exet och mig för 12-13 år sedan, när han nyss hade träffat S som han just i dagarna har separerat ifrån. En anings aning sliten var han dock eftersom svensexan han deltagit i började vid 11 på förmiddagen och höll på till framemot tretiden imorse....*L*


Men palla att umgås...jag for hem till "mina flickor" istället, de hade varit och badat och "glömt" att kolla på buss hem för B. När de väl gjorde det visade det sig att enda möjliga bussen går nu vid 17. 00, en otrolig resa eftersom den först beger sig fyra mil iväg i motsatt riktning för att sedan göra nån form av loopetiloop och svänga tillbaka in mot stan. Tre byten blir det och helt handfallna tittade flickorna på mig och undrade "men, men ...måste man åka så, och hur vet jag vart jag ska byta, visst blir det dyrare att åka så?" Sorgligt nog måste jag säga att jag var helt iskall och oberörd när jag påpekade att det borde de ha tänkt över tidigare och kanske reflekterat över att ta den tidigare bussen som går direkt.


Jag övar mig på att låta bli att curla - det är svårt som fan men jag måste, måste, måste!! Kom iväg gjorde hon ialla fall och nu tar vi söndagskväll här hos oss...jag är ledig imorgon! =)


Dagens citat: " Ty bittrast dock bland bittert stå de ord: det kunde varit så" 

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards